NoobForBikes
Member
- Region
- Europe
you see that redcoat running across them fields of Michigan for that smelly old queen? That's you...It only means you cannot even read in your mother's tongue...
Rechtsgrundlage für E-Bikes & Pedelecs | ÖAMTC
Was ist ein E-Bike und wie sind die rechtlichen Bestimmungen? Rechtsgrundlagen zu E-Bikes, Pedelecs und Co.www.oeamtc.at
In German:
Definition Elektro-Fahrrad, E-Bike oder Pedelec
Das Fahrrad ist in der StVO zunächst definiert als ein Fahrzeug, das mit einer Vorrichtung zur Übertragung der menschlichen Kraft auf die Antriebsräder ausgestattet ist. Aber auch Fahrräder mit Tretunterstützung, sogenannte Pedelecs, und E-Bikes, also elektrisch angetriebene Fahrräder ohne Tretunterstützung, sind Fahrrad im Sinne der StVO. Sowohl bei Pedelecs als auch bei E-Bikes, darf die maximale Antriebsleistung des E-Motors 600 Watt nicht übersteigen und die Bauartgeschwindigkeit nicht höher als 25 km/h sein. Von der Maximalleistung zu unterscheiden ist die Nenndauerleistung, also die Leistung, welche über einen Zeitraum von 30 Minuten dauerhaft abgegeben werden kann. Der aktuellen Typengenehmigungsverordnung der EU folgend, beträgt die maximale Nenndauerleistung für Pedelecs 250 Watt. Wird einer dieser Werte überschritten, so handelt es sich nicht mehr um ein Fahrrad, sondern um ein Moped.
In English:
Definition of electric bike, e-bike or pedelec
The bicycle is initially defined in the StVO as a vehicle that is equipped with a device for transmitting human power to the drive wheels. But also bicycles with pedal assistance, so-called pedelecs, and e-bikes, i.e. electrically powered bicycles without pedal assistance, are bicycles within the meaning of the StVO. For both pedelecs and e-bikes, the maximum drive power of the e-motor must not exceed 600 watts and the design speed must not be higher than 25 km / h. A distinction must be made between the nominal continuous output, i.e. the output that can be continuously delivered over a period of 30 minutes. In accordance with the current EU type approval regulation, the maximum rated continuous power for pedelecs is 250 watts. If one of these values is exceeded, it is no longer a bicycle, but a moped.
------------------
Austria makes distinction between the maximum motor power (motor peak power) -- and that's 600 W -- and the nominal rated continuous power, which is 250 W. Meaning, Austria recognizes the difference between the nominal and peak motor power (other EU countries do not pay attention to what the max peak power is).
Having said the above:
Sweet dreams about living in America!
- Specialized 1.3 or 2.2 motor has the nominal continuous power of 250 W but the maximum peak power of 550 W
- Giant SyncDrive Pro (Yamaha PW-X2) offers the nominal continuous power of 250 W but the maximum peak power of 520 W
- Bosch Gen 4 Performance Line CX motor is rated for 250 W continuous power but reportedly it can pump up to 850 W (such a motor is legal in Germany but technically illegal in Austria if anybody ever cared)
- Shimano EP8 motor is 250 W nominal, 500 W max peak power.
I guess besides getting cars and freedom right, Americans got e-bikes right as well.
Now please feel free to go to some other threads, no one cares about your dumb 250 Watts. If you are not interested in my project, then stop replying