Hallo allemaal,
Laat me eerst dat ik nog erg nieuw ben in de wielerwereld en dat ik het tot nu toe geweldig vind. Ik heb mijn Creo 2 Comp nu ongeveer een maand en heb er al bijna 500 mijl op zitten. Dat gezegd hebbende, ik probeer alle informatie die ik kan op te nemen en alle onderdelen, nomenclatuur, etc. te leren... Ik heb tot nu toe een paar groepsritten van meer dan 30 mijl gemaakt en heb er echt van genoten en wil graag verder duiken in deze wereld....
Nu de vraag -- Ik heb begrepen dat de Creo 2 meer op Gravel/MTB lijkt dan op de originele Creo. Klopt dat? De winkel waar ik de fiets kocht, vertelde me dat ik de grindbanden eraf moest halen en Gravel King Slick-banden moesten grotendeels als ik voornamelijk op de weg zouden fietsen. Dat is prima, maar ik heb het gevoel dat ik nog niet veel moet begrijpen. In de Facebookgroep "Specialized Creo" zijn er verschillende Creo 2-bezitters die gewoon een set Creo 1-wielsets kopen. Is dat de juiste manier?
Zoals je waarschijnlijk wel kunt zien, lijd ik aan analyseverlamming en heb ik experts nodig om een nieuwkomer te helpen erachter te komen hoe hij van mijn Creo 2 meer een racefiets dan een grindfiets kan maken. Ik rijd 99,9% op de weg, dus ik heb geen behoefte aan de enorme grindbanden die standaard op de fiets zitten.als