dépose batterie sur orbéa gain

fabre

New Member
Region
Europe
bonjour Mrs: je désire retirer la batterie inclus dans le cadre du vélo pour la remplacée ; enlever les 3 vis qui la fixe , mais dois je démonter le pédalier et son boitier pour la sortir ? Merci d'avance pour une réponse . Vélo orbéa gain carbone de 2019
 
bonjour Mrs: je désire retirer la batterie inclus dans le cadre du vélo pour la remplacée ; enlever les 3 vis qui la fixe , mais dois je démonter le pédalier et son boitier pour la sortir ? Merci d'avance pour une réponse . Vélo orbéa gain carbone de 2019
From what I remember of high school French decades and decades ago, he wants to replace the battery on his Orbea Gain... Something about removing 3 screws, but does he have to remove... Something about a pedal board (?)?
 
@fabre says:
Intro in English; Hello Mrs: I would like to remove the battery included in the frame of the bike to replace it; remove the 3 screws that secure it, but do I have to dismantle the pedal board and its housing to take it out? Thanks in advance for your response . Orbéa carbon gain bike of 20.

Reply: Yes the plate below the pedals must be removed as well as the power switch on the top tube.
Oui, la plaque sous les pédales doit être retirée ainsi que l'interrupteur d'alimentation sur le tube supérieur.

My personal problem with these bikes is that one can put it in the lowest gear, barley pedal, with no effort, and they will go full speed with no feel. Mon problème personnel avec ces vélos est qu'on peut les mettre dans la vitesse la plus basse, la pédale d'orge, sans effort et ils iront à pleine vitesse sans aucune sensation. I like to feel like I am riding a bike, like playing a guitar, even when it has some amplification of my efforts. It still feels and rides like a bike intuitively. J'aime avoir l'impression de faire du vélo, comme de jouer de la guitare, même si cela amplifie mes efforts. Il se sent toujours comme un vélo et se conduit intuitivement. I like to be actively engaged and not detached. J'aime être activement engagé et non détaché. Also the battery is proprietary, internal, and overly priced, in my opinion. De plus, la batterie est propriétaire, interne et trop chère, à mon avis. All the best. Tous mes vœux. These are bikes more for Mammals that is (middle aged men in lycra,) strutting their packed stuff more than for transportation, it is just an adult toy, not about getting cars off the roads and sustainability, or local transportation goals. Vacuous, frivolous stuff for the vain and inane who do not know better. Some people do not belong in Lycra.
 

Attachments

  • 1707960069786.jpeg
    1707960069786.jpeg
    10.8 KB · Views: 79
Last edited:
Merci pour vôtre réponse; je vais avant tout me fournir d' un outil pour retirer le pédalier et ses bagues a roulement. Je vous informerais de la suite
 
Back